L’alcalde Rubén Guijarro ha visitat aquest matí la zona, on actualment s’estan executant els treballs de regeneració ambiental de l’espai que primer acollirà la plataforma del desviament del tren i després un passeig per a vianants
Les obres per fer els primers 250 metres del canal del Gorg, que van iniciar-se fa dos mesos, avancen segons el calendari programat i estaran enllestides durant la primavera de 2023. Aquesta primera fase inclou l’adequació de l’espai per al desviament provisional de les vies del ferrocarril, tal com demana Adif, i que és imprescindible per no interrompre el servei del ferrocarril mentre es construeix el viaducte definitiu.
L’alcalde de Badalona, Rubén Guijarro, ha visitat aquest dimecres al matí les obres del canal juntament amb el sisè tinent d’alcaldia i regidor de l’Àmbit de Govern i Seguretat Ciutadana, Christian Carneado, la regidora de Cultura i Mobilitat, Anna Maria Lara, i el gerent de Marina de Badalona, Imanol Sanz. Durant la visita han rebut les explicacions dels responsables de les obres, que han detallat els treballs de regeneració ambiental que s’estan executant actualment en l’espai que primer acollirà la plataforma del desviament del tren i després un passeig per a vianants.
Concretament, en aquesta àrea s’estan retirant les terres actuals (que són reblerts d’antics abocaments no aptes per a l’ús urbà al qual està destinat aquest espai) i s’estan garbellant i separant abans de transportar-les a un abocador. Aquest procés inclou diferents mesures correctores per evitar la dispersió de la pols, com freqüència de rec amb aigua i un sistema per rentar les rodes dels vehicles pesants que participen en les obres, entre d’altres.
Un cop retirades les terres impactades d’aquest punt es recuperarà la cota del terreny actual per on ha de transitar el desviament del ferrocarril i preparar l’espai en els termes ambientals i geotècnics adequats. Aquesta reposició de terres es realitza amb les sorres del canal, que majoritàriament estan en bones condicions.
Durant la visita, l’alcalde de Badalona, Rubén Guijarro, s’ha mostrat satisfet pel ritme de les obres i ha recordat “que la construcció d’aquest canal és un projecte que s’ha perseguit durant molts anys i que ara per fi comença a ser una realitat”. Guijarro ha destacat que “el nou canal suposarà un salt endavant molt gran per a Badalona, que tindrà una nova centralitat i esdevindrà una ciutat més atractiva i cohesionada”.
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Aquest lloc web utilitza galetes per millorar la vostra experiència mentre navegueu pel lloc web. D’aquestes galetes, les galetes que es classifiquen com a necessàries s’emmagatzemen al vostre navegador, ja que són essencials per al funcionament de les funcionalitats bàsiques del lloc web. També fem servir galetes de tercers que ens ajuden a analitzar i entendre com utilitzeu aquest lloc web. Aquestes galetes s’emmagatzemaran al vostre navegador només amb el vostre consentiment. També teniu l’opció de desactivar aquestes galetes. Però desactivar algunes d’aquestes galetes pot afectar la vostra experiència de navegació.
Les galetes necessàries són absolutament essencials perquè el lloc web funcioni correctament. Aquesta categoria només inclou galetes que garanteixen funcionalitats bàsiques i funcions de seguretat del lloc web. Aquestes galetes no emmagatzemen cap informació personal.
Totes les galetes que poden no ser especialment necessàries perquè el lloc web funcioni i s’utilitzen específicament per recopilar dades d’anàlisis i altres continguts incrustats s’anomenen galetes no necessàries. És obligatori obtenir el consentiment de l\'usuari abans d\'executar aquestes galetes al vostre lloc web.